30 juuni 2009

Naljakas loom nimega inimene

Helistas mulle hiljuti üks entusiastliku olemisega proua ja nõudis aru. Et mina olevat hästi informeeritud ja teadvat kõike ning temal on nüüd selline mure, et vaja kingituseks suurt maailma atlast. Noh, seda hõbedaste kaantega, kus maakera peal ja mis on väidetavasti suurim eestikeelne. Mine tea, tõenäoliselt ehk ongi... Aga et vat provintsis ei paista seda enam kusagil olevat ja nüüd on mure. Igavene pirakas mure. Et äkki ma teaksin, kuskohast seda saada võib ja et vahest oskan ma koguni selle hinnagi öelda?

Noh, mis siis muud kui toksisin arvutisse sisse ühe heastivarustatud raamatupoe aadressi ning seal ta oligi. Täiesti saadaval ja varasemalt pea üheksasajalt kroonilt mugavasti kolme ja poolesajani alandatud hinnaga. Edastasin info ning selgus, et nüüd tekkis proual väga tõsine, vaat et elu suurim dilemma.

Tallinnast raamatu äratoomine polevat probleemiks (pealegi saaks seda ju ka postiga lasta saata), muret valmistab hoopis alatult odav hind. Tõsi ta on, et tegu on trükisega, mida selle saaja tahab aga no mismoodi sa ikka kingid olulisele inimesele midagi, mille rahaline väärtus ootamatult nii niruks langenud on? Järelikult peab sellel ikkagi midagi viga olema ning tõenäoliselt tuleb leida midagi muud, mis ikka rohkem maksaks!

Kindlasti oleks mõni kristallvaas abiks, tahtsin ma öelda ja tõtt-öelda oli mul veel ka kange tahtmine teha ettepanek, et kingituseks planeeritud rahasummast ülejääva võiks ta mulle ju konsultatsiooni eest maksta, siis oleks tema jaoks atlase väärtus ikkagi see, mis vaja aga lõpuks ma hoidsin suu kinni. Milleks inimest veelgi enam segadusse ajada. :)

1 kommentaar:

ct ütles ...

Nojah, aga võib-olla oleks tolle kingituse saaja sama suhtumisega kui too proua ja hakkakski kohe nuhkima, et kui palju kingitus maksis ja siis - oo õudu - avastaks, et talle on kingitud midagi allahinnatut. (Mitte et sellele raamatule ei oleks võinud midagi juurde kinkida...). Sisu paistis igatahes olevat teisejärguline, võrreldes raamatu hinnaga. A samas eks taolised raamatud olegi iseenesest juba rohkem riiulikaunistus.