26 juuli 2006

Eesti Post

Täna laekus ühte mu tellitud maili-listidesse humoorikas (ja samas kahetsusväärselt kurb) kirjeldus kuidas üks hea filatelist oli sunnitud Haapsalus vägikaigast vedama kirjade tembeldajatega ja ühel juhul keeldus erikujundusega kalendertemplit käsitsev töötaja tembeldamast kirju, millel margid, mis ei ole just tema käest ostetud. Ehk siis pidi inimene oma kenasti margistatud ümbrikele selle templi saamiseks kindlameelse tädikese käest samas vääringus marke ostma. Ja üks loo puändikestest oli sealjuures see, et tädikesel polnud peale 3.60 markide teisi nominaale müügis ning seega korrektse frankeeringuga kirja-kaarti välismaale poleks üldse olnud võimalikki vormistada.

Paistab, et "Eesti Post" on oma imeväikeseks kokku kuivanud kasumi (vaatasin järgi, eelmine aasta oli kontserni puhaskasum ju ainult mingi närune 39,2 miljonit krooni, vrdl. 29,3 miljonit 2004. aastal) ja paha Sideameti poolt momentaalselt mitte lubatud hinnatõusu juures sunnitud vist oma klienditeenindajaid peetima. Igatahes juhtus eile minuga jälle selline lugu, kus ma sain noomida, et mis kuramuse panderolle ma saata tahan kui panderoll on mõeldud ainult raamatute saatmiseks ja minu tavaümbrikutesse nüüd raamat küll ei mahu ja nii edasi. Laskumata teoreetilisse vaidlusse, et eesti keeleski on ilmunud küllaga raamatuid, mida mahuks B5-ümbrikusse lausa mitu tükki korraga, püüdsin ma tagasihoidlikult apelleerida asjaolule, et tänane panderoll, mida vanasti nimetati natuke selgemalt "trükitööks", on mõeldud ikka trükiste saatmiseks (ka prantsuskeelne tempel "Imprimés", mida nad igale kui viimasele panderollile peale peksavad, tähendab sisuliselt sedasama) ja et postkaardid (mis ümbrikutes tõesti ka olid) on samamoodi trükised aga üldiselt oli see asjatu jutt. Lõpuks tegi tütarlaps teispool letti suure ja kindlasti seadusevastase heateo ning võttis mu saadetised siiski panderollina vastu.

Panderoll on teatavasti kirjast vaid veidi odavam ja eilsel näitel jäi minu kangekaelsuse tõttu Eesti Postil jälle 1.50 (loe: 1 kroon ja 50 senti) saamata. Ja ma trükkisin nende endi kodulehelt välja panderolli definitsiooni ning viin selle täna tütarlapsele. Seal on isegi postkaardid eraldi välja toodud. :)

Ahjaa, aga ehk on hinnatõus seepärast vajalik, et just telliti töötajatele taaskord uued kostüümid, seekord lausa lipsudega ja puha. Kindlasti mõni "Eesti Posti" juthkonnale lähedalseisev moekunstnik ning õmblusfirma omanik tegi need heast südamest ja täiesti tasuta...

Kommentaare ei ole: