13 märts 2007

Hansapankur

Ma olen juba mitu aastat igasugu telefoniharjuskitega tavaliselt üsna järsk olnud ning ei lase neil enamasti oma sisseharjutatud juttu isegi lõpuni vuristada kui segan vahele, et tänan väga helistamast aga ei, ma ei soovi neile raha anda ning paluks rohkem mind selliste küsimustega mitte tülitada.

Üks sellise käitumise põhjuseid on ka kurb asjaolu, et telefonimüüjaks lähevad ka inimesed, kes pudistavad oma kõnes veel rohkem (kuigi see tundub üsna võimatu olevat) kui värskelt kodumaisest MTV-st kinga saanud Kadri Bussov ja no miks ma peaks oma telefonist mingit olematu diktsiooniga mulinat kuulama?

Nojah, tänane telefonikõne Hansapangast oli erinev. Esiteks suutis helistaja mu tähelepanu köita oma meeldiva mehehäälega (oops!), siis kumas ta kõnest läbi siiras huvi minu ettepanekutest panga töö parandamiseks ning lõpuks palus ta luba tutvustada veidi nende uusimaid tooteid, mis kahtlemata ainult minu kasuks on loodud.

Asjaolu, et tegelikult ei kuulnud ma ta käest midagi sellist, mida ma juba ammu poleks teadnud, polegi nii oluline. Kõne iseenesest oli meeldivalt teostatud ning kuigi mina olen nende jaoks selline tüütu ja kasutu pujään, keda ei suuda uusimaid laenutooteid proovima meelitada isegi nunnu kutt, siis ma olen üsna kindel, et õhtuks oli ta mitmele kliendile oma tööandja röövelliku intressiga laenu pähe määrinud :)

Igatahes on selge, et Hansapangas on veidi raha investeeritud oma telefoniga töötajate oskustesse ning võimalik isegi, et, omades põhimõtteliselt infot ka mu tarbimisharjumuste kohta (krediitkaardiga makstud ajakirjade tellimused, raamatute ost gay-raamatupoodidest jne), on nad spetsiaalselt valinud minuga suhtlema noormehed. Igal juhul fakt on see, et viimase paari-kolme aasta jooksul mulle helistanud kümnetest ja kümnetest harjuskitest on vaid kahel korral olnud helistajaks meessoost isik ning mõlemal korral on tegu olnud pakkumiskõnedega pangast.

Omaette kurb lugu on muidugi see, kui aktiivselt ja agressiivselt pangad puhuvad jätkuvalt õhku sisse sellele niigi suurele laenumullile, mis ühel hetkel pauguga lõhkedes arvatavasti meid kõiki vabalangusesse kisub.

Kommentaare ei ole: