10 märts 2011

Võõrutusravile?

Ma muidugi ei tea, mida valgete kitlitega (või on need tänapäeval juba kõigil rohelised?) professionaalid selle kohta ütleksid aga tundub, et bibliofiilial on ka (ilmselt ohtlikuvõitu) eriti raskeid vorme. Mida ma peaksin enda mentaalsest tervisest arvama kui hommikul ärgates mäletan unenägu, mis tegeles pikalt tõsise probleemi lahendamisega, mille sisuks oli mure selle üle, kuskohast saada ühe raamatutriloogia puuduvat, rariteetset kolmandat köidet? Kusjuures veel sellise triloogia, mille teistki osa - kolmandast rääkimata - pole autor veel kirjutanudki ja ilmselt kunagi ei kirjutagi, sest ma kahtlen, kas seesamune autorgi teab, et mõne lugeja Unevallas elava alter ego arvates lihtsalt peab sellest triloogia tulema. Ja miks just triloogia aga mitte pentaloogia või diloogia? Müstika!

Ilmselt me oleme seepidest ja kõikvõimalikest järgedest juba niivõrd ära rikutud, et automaatselt kipub alateadvus eeldama, et igale vähegi meeldivale raamatule/filmile/teleprogrammile tuleb varem või hiljem järg. Ka siis kui loo otsad tõmmatakse esimese osaga juba ilusasti kokku ning algselt polnudki mingit plaani asja pikemaks venitada. Kuna aga "publik nõuab" ja on ka lootus sellega veel natuke raha teenida, siis nii neid järgi vorbitaksegi. Mis teadupärast on ju väga väheste eranditega tunduvalt saastam kui algne kraam. Ja kuna meid on aastakümneid sellise "tootmismustriga" harjutatud, võtamegi me seda iseenesestmõistetavana ning söandame natuke porisedagi kui meie "õigustatud ootusi" petetakse. :)

P.S. Raamat, millele ma meeleheitlikult järge otsisin, oli Christopher Rice'i "The blind fall". No ju ma siis tahtsin kah teada, mis traagilise loo ellujäänud tegelastest edasi sai...

P.S. Mitte et ma blogosfäärist või veebisuhtlusest täiesti kadunud oleksin (mida mulle üleeile juba ette heita prooviti), lihtsalt hetkel on selle mu va grafomaaniavajaduse elementaarse rahuldamise võtnud üle Facebook'i-nimeline keskkond. :)

Kommentaare ei ole: