05 mai 2007

Tehniline

Mind on tabanud mu mõneteistaastase arvutikasutamisajaloo seni kõige suurem jama: oma kolm nädalat vanal masinal otsustas ühel kenal hommikul XP lolliks minna ja... läkski. Esimene mõte oli, et niih, nüüd on siis idanaabri küberründajad tulemüüridest ja viirusetõrjetest läbi murdnud ning mulle arvutisse mõne toreda viirusepoisi sisse sokutanud aga nii see vist ikka polnud. Kui algul tundus, et tegu suhteliselt laialt levinud ja Windows'i erinevaid versioone juba aastaid kummitanud veaga (windows\system32\config\system missing ja muu blaa-blaa-blaa - thank God for laptop and Internet! :) ), millele lihtsad lahendused olemas, siis mõned tunnid hiljem oli selge, et need lihtsad lahendused paraku ei funganud ja lugu osutus segasemaks.

Mõned märksõnad, millega mu Seevaldi kandidaadist arvuti veel hakkama sai, oleksid C-ketta muutmine D-kettaks (sealjuures muutus tegelik D-ketas E-kettaks ning E-ketas C-kettaks...), masinas olematu A-ketta (st. floppy) tekitamine, peale originaalplaadi abil tehtud win recovery't terve portsu selliste failide ära kaotamist, mis oleksid igal juhul pidanud alles jääma jne.

Peale esimesel crashijärgsel päeval end seaks vihastamist (ma naersin kaasale, et järgmisel päeval ma arvatavasti suudan ainult veel ruiata ja saba rõngasse kerida) olen ma nüüd siis kaks toredat päeva tegelenud Ubuntude ja Kubuntudega ning olen suutnud ka oma XP teatel kadunud failid mingite imenippidega CD-dele ja DVD-dele kirjutada nii et ehk homme-ülehomme kui aega tekib, saan ka Akendele clean installi teha. Suure tõenäosusega saab see masin mul nüüd aga olema dual-boot, sest esiteks olen ma selle kuramuse Win'i eest maksnud, teiseks on mul paar tarvilikku programmi, mille puhul ma ei ole suutnud senini välja mõelda, millega neid Linuxis asendada ja kolmandaks olen ma lihtsalt Win'iga rohkem harjunud. Tagavaravõimaluse peab aga jätma, sest üks võimalus, mis foorumeid lugedes silma hakkas ja miks see jama üldse tekkis, võib olla riistvaraline. Lihtsalt üks jubin kipub kuumenedes ebastabiilselt käituma ning põhjustab sellega ka häireid op-süsteemis. Ja ma tean mitteametlikke kanaleid pidi, et sellel mu uuel masinal ilmnes juba tehase kontrolltsüklis mingi jama, seepärast hilines see ka mitu päeva.

Muide, siis on ju veel see huvitav garantiiteema. Microlingi järeltulija tehnoabi käskis mul lakooniliselt masin teenindusse viia (mis tähendab, et mõni isehakanud "spetsialist" käib ümber arvuti, kratsib natike kukalt ja sügab mune ning lõpuks ei oska peale operatsioonisüsteemi "puhta installi" midagi peale hakata ning sellega kaotab muidugi ära kõik mu failid ja pärast ütleb resoluutselt, et "oops! teistmoodi ei olnud võimalik, neid faile ei olnud teil seal niikuinii enam ja arve on ju ainult 1400 krooni"), Elion (kust masin füüsiliselt oli ostetud), teatas rõõmsalt, et loomulikult ei käi garantii alla tarkvaraga seonduvad jamad (kui see viga korduma hakkab ning tekib tõsine kahtlus, et asi võiks siiski olla mõnes riistvarajupis, siis ma küll ei kujuta ette, kuidas ma suudan neile selgeks teha sellise peitvea olemasolu) ning Microsoftis ei suvatsenud keegi telefoni vastugi võtta...

Ja ausalt, viimati ma sain kõigest sellest, mis arvuti sees toimub ja miks ta teeb just seda, mida ta parajasti teeb, aru kuskil kakskümmend aastat tagasi koolis venelaste Agat'idega mässates :)

Igatahes on elu huvitav.

Kommentaare ei ole: