30 mai 2007

Infopartisan vs. ancientboy v. 3

Taevake, ma olen taaskord oma klähvimisega ära teeninud hirmsuure tähelepanu. Kordame siis ajalugu ning jätkame avalikku kirjavahetust Infopartisaniga :)

IP: "On rõõm tõdeda, et antiikpoiss allus provokatsioonile ning andis sellega hea ettekäände kirjutada tema sõnavõtule vastates siin täna mitmesugustel teemadel, millest muidu ei oleks juttu tulnud."

Isver, ja mina vaeseke ei saanudki aru, et see on provokatsioon. Silly me... Aga muidugi on mul hää meel, et nüüd saab IP blogist lugeda ka teemadest, mille käsitlemine oleks muidu kaugemasse tulevikku jäänud. :D

IP: "Väite, et Belien on teinud korduvalt rassistlikke ja ksenofoobseid avaldusi, "mis oleks talle ta unistuste maalgi kohtuprotsessid kaela toonud", võib kanda avaliku laimu valdkonda – seni kuni AP ei ole tõestanud vastupidist."

Hää küll. Seda, et Belien on tugev immigrantide (ja eriti moslemite) vastane, ei ole vist vaja tõestada? Joe van Holsbeeck'i mõrva järel (mida peeti algul põhja-aafriklaste kätetööks) kirjutas ta umbes niimoodi: "Kiskjatel on hambad ja küüned. Kiskjatel on noad. Juba väikesest peale, aasta-aastalt, õpivad nad, kuidas lõikuda elusolendite kõrisid. Meil hakkab vere nägemisest halb aga neil mitte. Nad on treenitud ja nad on relvastatud."

Arvestades selle sõnavõtu konteksti, pidas Belien kiskjate all silmas just oma "lemmikuid", Põhja-Aafrikast pärit moslemeid. See, et veidi hiljem selgusid ka van Holsbeeck'i tegelikud mõrvarid, kelleks olid hoopis Poola kodanikest röövlid, rikkus muidugi natuke ta sõnavõtu emotsionaalsust ning on fakt, et just sellesama teksti eemaldamist nõudsid Belgia ametivõimud, kinnitades, et see rikub Belgia seadust, mis tegeleb rassismi ja ksenofoobia teemadega. Ja sisuliselt tunnistas Belien oma kirjutise eemaldamisega ka ise, et Belgia võimude nõudel on alust. Tema õnn, et see lugu juhtus Euroopas, kohtulahinguid nii armastavas USA-s oleks ta arvatavasti kaela saanud Jumal teab mitu süüdistust ja käiks tänaseni kostjana protsessidel.

Oma USA fännamisest ei ole Belien ju ka iialgi mingit saladust teinud. Mis ei sega tal sellegipoolest ka flaamlaste oma riiki nõuelda. Üks ei välista teist. Ning ta seisukohad ühtivad paljuski Piiblivööndi padukristlaste seisukohtadega, sedagi ei saa eitada. Aga noh, samasuguseid fanaatikuid on siinsamas Eestiski, isegi TMS-i seltskonnas

Niipalju siis avalikust laimust aga ehk oli ka IP oma minu-suunalisi süüdistusi kirja pannes veidi emotsionaalsem ning rutakam kui tavaliselt.

IP: "Mina /.../ ütleks lihtsalt, et Euroopas konkureerivad omavahel kolm erinevat elukäsitlust: traditsiooniline judeokristlik, möödunud sajandi teisel poolel mõjule pääsenud sekularism ning aina enam kanda kinnitav islam. Belien väidab, ja ma nõustun sellega, et sekularism ei suuda islamiga konkureerida."

Ma ei ole islami tõusu võimalikkust kahtluse alla ju pannudki, ma lihtsalt arvan, et samasugune "sõda" (jah, "tumedate jõudude" all pidasin ma silmas islamit aga see oli irooniline märkus :) ) käib mujalgi maailmas, sealhulgas piirkondades. kus kristlus pole kunagi valitsev religioon olnud, kus ei ole seda "paha" Euroopa Liitu ega ka mitte homoliberaalseid (uh! mis sõnavärd..) seadusi aga ometi on islam sealgi üha laiemalt kanda kinnitamas. Ehk siis islami leviku põhjuseks ei ole mitte niivõrd Belien'i pakutud euroopalik sekularism vaid mingid muud tegurid. Protsessid on ju ühesugused absoluutselt erinevatest taustsüsteemidest hoolimata.

Samamoodi ma lihtsalt mainisin, et seda, kus sajandeid oli valitsevaks usundiks just islam, on praeguse Euroopa territooriumil varemgi juhtunud. Iseenesest ei toonud see vähemalt tookord mingit erilist traagikat kaasa.

Ja mis nüüd sellesse terminisse "sekularism" puutub, siis ma olen ammu aru saanud, et vähemalt osade konservatiivide jaoks on see lihtlabane sõimusõna.

IP: "Kas [AP] üritab tõesti tõsimeeli väita, et homoseksuaalsete inimeste olukord Eestis on võrreldav pärisorjade omaga, keda mõisnik võis lasta nüpeldada või näiteks mõne oina vastu vahetada?"

Demagoog :) Jutt on loomulikult ühe ühiskonnagrupi õigustest. Praegu te kisate, et pole neile homodele vaja samasuguseid õigusi kui on heterodel vaid nad istugu kapis ja olgu vait. Üle-eelmisel sajandil pidid samamoodi vait olema õigusteta orjad, vähem kui sada aastat tagasi pidid samamoodi vait olema ja köögis istuma naised, umbes poole sajandi eest pidid demokraatia ja inimõiguste kantsis USA-s eraldi, sisuliselt getodes, elama valgest erineva nahavärviga inimesed. Ka siis oli alati mingi seltskond, kes seletas, et pole orje vaja vabaks lasta, pole naistele mingeid õigusi vaja ja hoidku taevas, mida need neegrid ja indiaanlased endast veel mõtlevad, et tahavad bussis valgete inimestega samal pingil istuda?

IP: "Mõned inimesed väidavad ka seda, et Adolf Hitler ei olnud kurjuse kehastus,"

Jah, nii see kahjuks on ja kurvastaval kombel on sellised inimesed ise end poliitilisel skaalal määratlenud sageli radikaalsete konservatiividena...

IP: "AP: "Tere tulemast silmakirjalikkus! Tere tulemast inkvisitsioon! Tere tulemast nõidade tuleriidad!"

Kommentaar: Kui selline hüsteeritsemine avaldada näiteks Delfis, siis suureneks tõenäoliselt ainult nende osakaal, kes tahaksid igasuguse homovärgi kogu täiega ära keelata."


See oli hüsteeria? Hmm... hüüumärgid vist said liiast... Ei, hea IP, tuleriidad olid reaalsus, mis küll loodetavasti ei saa enam korduma. Igatahes oli see lihtsalt ainuvõimalik järeldus (ja mida tegelikult kinnitas oma vastulausega ka IP: "Võib koguni öelda, et seetõttu oleks sekularistide huvides loobuda rünnakutest judeokristluse vastu ning näha selles parimat võimalikku kompromissi, mis kaitseb neid islami eest."), et konservatiivide arvates saaks meie päästjaks islamist olla vaid kristlus. Ja just selline radikaalsemat sorti, noh umbes nagu keskaegne katoliiklus kus üle Euroopa lõõmasid nõidade ja ketserite tuleriidad, kus absoluutset võimutäiust (millest Bush-juunior vaid unistada võib) omavad paavstid oma tiimiga tegid mis ainult pähe tuli ja rõlgustele pani piire vaid nende suutmatus veel hullemaid asju välja mõelda. Ma ei ole sugugi kindel, et see oleks just positiivne alternatiiv islamile.

(Vahemärkus: mul pole midagi kristluse vastu aga sel juhul tulekski piirduda tõesti vaid Jeesus Kristuse sisuliselt humanistliku õpetusega, mitte pookida sinna külge tont teab mis ideid. Näiteks "Jumala rotveiler" ei esinda minu jaoks kindlasti mitte kristlust kui sellist. Samas ma kahtlen, kas sellisel minu poolt ideaalseks peetaval kujul oleks leebest kristlusest - mida võiks mõnes mõttes võrrelda ka samuti islami rünnaku alla sattunud budismiga - agressiivsele islamile mingitki vastast.)

Sümptomaatiline on muidugi ka see, et minu küsimusele "Mida need konservatiivid siis ikkagi taotlevad?" vastamise asemel hakkas IP mulle selgitama TMS-i nädalaküsimuse vastuste protsentuaalset jagunemist. Need numbrid ei üllata ju, üllatav oleks hoopis see kui TMS-i lehelt leiaks vastupidiseid numbreid... Vastukaaluks võiks ma muidugi tuua mõne LGBT-portaali küsitluse tulemused ning siis tähtsalt teatada, et "sellest nähtub, et suurim osa küsitlusele vastanutest pooldab homodele kõigi nende õiguste andmist, mis heterodel juba ammu olemas..." Kas see numbritega vehkimine viiks meid kuhugi?

Martin Helme spekulatsiooni kohta järgmiste valimiste põhiküsimuse kohta ma juba kunagi kusagil midagi arvasin ja ma ei ole leidnud ühtki põhjust seda seisukohta korrigeerida.

Kommentaare ei ole: