28 august 2008

Vana hea Pratchett

"Noh, Omi Raamatus on lugu mingist linnast, mis oli pattu täis, ja Om otsustas selle püha tulega hävitada, kuna siis olid veel vanad nuhtlemisajad ja Omi religiooni polnud veel tekkinud. Aga piiskop Jorn oli sellele plaanile vastu ja Om ütles, et säästab linna, kui piiskop leiab sealt kas või ühe hea inimese. Noh, piiskop koputaski kõigile ustele, kuid tuli tagasi tühjade kätega. Tuli välja - siis kui linn oli juba klaasitasandikuks kõrvetatud -, et häid inimesi oli seal küllalt olnud, aga kuna nad olid head, ei tahtnud nad seda tunnistada. Surm tagasihoidlikkuse läbi, hirmus asi"

"Sellepärast, et Ankh-Morpork on sõber kõigi vabadust armastavate rahvastega üle kogu maailma!" vastas Vimes. "Jumalad küll, just niimoodi ma peaksingi neile ütlema. Ze chzy Brogocia prozifik!" Ta nägi kolmiku tühje ilmeid. "Andke andeks, ma olen liiga kaua kodust eemal olnud. Ja ausalt öeldes tahaksin ma juba tagasi saada."

"Aga miks te ütlesite, et olete kirsipannkook?" küsis Polly.

"Kas ma ei öelnudki, et ma olen Borogravia kodanik?"

"Ei.
Brogocia on kirsipannkook, maa on Borogvia."

Mõlemad tsitaadid: Terry Pratchett "Koletislik rügement", Varrak 2008, lk. 331-333

Kommentaare ei ole: