30 jaanuar 2009

Merlin and the War of Dragons (2008)

Merlin and the War of Dragons
Lavastaja: Mark Atkins
2008
http://www.imdb.com/title/tt1294699/

Merlin and the War of Dragons Möödunud aasta lõpus oli üks selline tore nädalakene, mil ma öösiti aitasin oma hambal valutada ja päeval ronisin ehtsa zombina ringi (kui mõni töötav kaamera oleks ligiduses olnud, oleks üsna vähese vaevaga saanud sellise lihtsama no budget zombika üles võtta). Ehk siis sisuliselt oli võimatu rohkem kui veerand tundi ühes asendis olla ja valuvaigistitest polnud kah miskit tolku. Muidugi ei saanud ma ju ka kohe hambaarsti juurde minna, sest ikka on väike lootus, et ehk jääb see jama järele. Kõrvalepõikena tuleb muidugi nentida, et ei jäänud ja hambahaldjate kolleegid said oma raha lõpuks ikkagi kätte. Aga asjal oli üks hea külg kah. Nende ööde jooksul sai nimelt ikka igasugu jäledaid filme ära vaadatud, mis oleks tavaolukorras hiljemalt peale poolt tundi prügikasti lennanud. Nüüd ma aga põrnitsesin klaasistunud silmadega liikuvate piltidega ekraani, tegin iga viieteistkümne minuti järel toas tiiru ja umbes iga tunni tagant uue kannutäie teed ning vahel surfasin niisama netis.

Just sellesse perioodi jäi ka selle šedöövriga tutvumine. Ja ma mäletan veel, et ma juurdlesin süngelt omaette, et kui näiteks Trash'il on spetsiaalsed filmid pohmellipäevadeks, siis mina võiksin selle jubeduse vabalt üheks hambavalufilmiks tituleerida. Sest tavaoludes poleks ma seda iialgi lõpuni vaadanud.

See on lugu õrnas eas tulevasest võlur Merlinist ja ta õpetajast. Samuti ka vana hea lugu rivaalitsevatest noortest, valge ja tumeda poole võitlusest ning muust sellisest. Lisame siia näpuotsaga müüte Excaliburist, Järveemandast (hmm.. mismoodi Lady of the Lake eesti keelde tõlgitakse?), lisaks veel teema uskmatust "kuningast", kelle rahvast ründab paha poisi lohearmee ja kelle õilis kangelane lõpuks minema peletab. Tuhandeid kordi ekspluateeritud teema, mis on seekord nii ambitsioonikat eesmärki arvestades võetud üles üsna olematute rahadega. Mnjah, mitte et need kolmekümne aasta taguseid filmilohesid meenutavad peletised ja füüsikakatsete särisevat kaarleeki meelde tuletavad võlujõupursked iseenesest kõige hullemad asjad siin filmikeses oleks olnud.

Täielik ajaraiskamine. Ühe punkti saab usin vanur Jürgen Prochnow (Merlini õpetaja Maag) mineviku eest ja teise punkti ilus poiss Simon Lloyd Roberts (Merlin) tuleviku eest. Mitte et ma usuks, et tal näitlejana erilist tulevikku oleks. Kokkuvõttes niisiis täielik thumbs down!

2/10

Kommentaare ei ole: