11 veebruar 2007

Liiklusest ja liiklejatest

Ma pole viimastel aastatel just eriti tihti ise autoroolis olnud ja seetõttu ma olen vahel mõelnud, et no kui jube see olukord meie igapäevases liikluses ikka olla saab. Et kindlasti mõned sel teemal kurtjad võimendavad asja üle ning et kui siin-seal valitsevad kohutavad teeolud ja mõned üksikud rullnokk-põmmpeadest idioodid välja jätta, polegi ehk asi nii jube.

Esimest korda hakkas olukorra lootusetus mulle kohale jõudma eelmisel suvel mil ma olude sunnil pidin jalgrattaga meie provintsikeskuse peatänaval sõitma. Oma kilomeeter-poolteist ja seda tipptunnil. Mis meie oludes tähendab ehk mõndakümmet möödavurisevat autot. Sellel distantsil nägin kolme üliohtlikku liikluseeskirjade rikkumist ja üks kord üritati mind ennast alla ajada. Peale seda ma revideerisin oma seisukohti liiklusohutuse koha pealt tublisti.

Ja nüüd sõitsin ma eelmisel nädalal bussiga Haapsalust Tallinna poole. Kuskil poolel teel tuli peale arvata hilisteismeline beib, maandus mu taha pinki ning kui ta oli kõikide oma sallide-kinnaste-mütsikeste laialilaotamise ja nina puuderdamisega ühele poole saanud, haaras telefoni. Helistas ta siis sõbrannale või kuhugi mujale, ma ei tea ja ega see pole ka oluline. Oluline on see, et tütarlaps oli hiljuti käinud autojuhilubade eksamil ning sõidueksamil läbi kukkunud. Üsna ebatsensuurse sõnavaliku seest koorus välja ka selle kurva sündmuse põhjustaja. Selleks oli mingi eriti ülbe bussijuht, kes julges sel ajal just seal peateel sõita, kuhu tema oma eksamisõitu tehes pöörata tahtis. No kujutage ette! Tema sõidab autoga ja mingid jobud koperdavad tal ees! On ju selge, et siis kui tema tuleb, peavad teed-tänavad igasugusest muust liiklusest tühjad olema ja see kuramuse eksami vastuvõtja on kah igavene pidur, et nii lihtsast asjast aru ei saa ja uss on ta ka pealekauba, et ta ikkagi nii tühise asja pärast nagu katse liiklusmärke ignoreerides bussile külje pealt sisse sõita keeldus muidu kahtlemata hästi toredale neiule juhilube andmast.

Miljoni dollari küsimus on aga see kui paljud "toredad neiud ja noormehed" oma load mingitmoodi siiski kätte on saanud ja praegu neile papade-mammade-armukeste poolt soetatud masinatega siinsamas viitsütikuga pommidena meie keskel ringi uhavad?

Kommentaare ei ole: