20 veebruar 2007

Debu - islamistlik popbänd

Eilne ja tänane avastus on Debu, indoneesia päritolu (kuigi pea kõik osalised on tegelikult hoopis USA-s sündinud) muusikakollektiiv, kes sulatab minu kõrvade jaoks ülimalt meeldivalt kokku world music'ut ja poppi. Ning jah, ma tean, et tänases poliitilises situatsioonis on hirmus vale ja ebapopulaarne midagi moslemitega seonduvat kuulata aga ma ei lase end sellest eriti segada. Muusika on muusika ja poliitika on poliitika. Ning ausalt öeldes ei saaks ma ka parima tahtmise juures nende laulude sõnumist aru ning sufistlikust filosoofiast, millest nende looming on kantud, ei tea ma samuti suurt midagi. Niipalju siis vabandustest :)

Bändi ametlik kodulehekülg:
http://www.musikdebu.com/

Korralikku fotot neist ma ei leidnudki. Üks väheseid ingliskeelseid artikleid nende kohta (ja seegi juba üle kolme aasta vana) on aga siin:
http://www.taipeitimes.com/

Paar videot ja muusikanäidet kah:
"Nyawa dan cinta (The soul and love)" (Debu' kolmanda, 2006. aasta septembris ilmunud albumi nimilaul)
MySpace
YouTube

"Sarayda" (pärineb nende samuti eelmisel aastal ilmunud, järjekorras neljandalt, kuid esimeselt "türgi" albumilt "Hep Beraber"):
MySpace
YouTube

Kommentaare ei ole: