29 detsember 2006

Rahva Raamatu internetipood sakib

Pole paremat motiveerijat kui kellegi-millegi peale vihastamine, muig.

Et siis nüüd ikkagi see internetist raamatu ostmise saaga. Nüüd juba mõnda aega on meie veebimaastikul Apollo ja Raamatukoi kõrval ka kolmas suurem raamatukauplus, Rahva Raamat. Ekspressi seltskonnale kuuluv ja puha. Millest nagu võiks eeldada, et sealt võiks ka mingit kvaliteeti oodata.  Aga sinna "võiks" tasandile see ka jääb.

Esimene kord tellisin mina sealt kaks raamatut 4. detsembril. Maksin ka kohe internetipangas ära ning sama päeva pärastlõunast alates näitas mu konto nende veebikeskkonnas, et kõik on OK, tellimus esitatud, selle eest tasutud ning hiljemalt viie päeva jooksul saabub pakk. Jäin siis rahulikult ootama. Kui peale nädalat polnud pakist ikka kippu ega kõppu, hakkasin 12. detsembril nende telefoninumbrit otsima ja selgus, et nende kodulehel polegi sellist kohta, kus oleks kirjas internetitellimustega tegelejate kontaktandmed. Helistasin siis rumala talupojaloogikaga nende suurimasse, Viru keskuse kauplusesse. Peaaegu läks täppi. Tädike, kes toru võttis, oli küll sellise häälega, et mis asja te kogu aeg helistate ja jätke ta ometi ükskord rahule aga ma sain ta käest vähemalt teada, et internetitellimustega tegeleb Pärnu maantee pood. Kena. Valisin nende numbri. Veidi ähmis häälega müüjanna teatas mulle, et seda tellimustega tegelevat inimest pole parajasti majas aga ta helistaks mulle tagasi kui ta tuleb. Arvutist vaatas ta ka järgi, et minu tellimus oli laekunud neile täpselt 11. detsembri päeval ehk umbes-täpselt nädal hiljem kui see tegelikult esitati. Põhjenduseks arvas ta, et ju see " jäi kuskile arvutisse kinni" ning et nüüd IT-poiss leidis selle seal ripakil olevat ja tõstis õigesse kohta... Möh? Mis karulõkse nad oma arvutitesse veel seadnud on?

Nende kiituseks peab vahepeal ütlema, et umbes tunni aja pärast helistati mulle tõesti tagasi ning õige inimene vabandas ja raporteeris, et raamatud on pakitud ning tulevad järgmisel päeval posti. Et ma aga ülejärgmisel pidin kuni Jõuludeni ära sõitma, siis leppisime kokku, et nad postitavad paki vahetult enne pühi. Mida nad ka tegid, nii et koju jõudes oli ELS-i kutse mul ukse vahel.

Hää küll, mõtlesin mina, kõigil võib juhtuda ning see, et üks neist kahest raamatust oli jõulukingiks mõeldud ja selleks otstarbeks hiljaks jäi, pole lõpuks ka nii traagiline. Ning et raamatuid ilmub teatavasti nagu Vändrast saelaudu, siis tegin üleeile uue tellimuse, seekord pea kahe tuhande kroonise. Mõnda raamatut, mida ma üritasin mitut eksemplari osta, keeldus nende arvuti ostukorvi rohkem panemast aga ehk see on kuidagi seotud nende eksemplaarsusega laos? Või on seal miski muu kamm. Igatahes õnnestus tellimus taaskord ilusasti esitada, selle eest ka maksta ning täna hommikupoolikul oligi kuller pakiga ukse taga. Kiiruse koha pealt ei saa midagi ette heita aga kurjaks läheb asi nüüd juba teistel põhjustel.

Kui ma tellin ingliskeelse raamatu, siis see ei tähenda, et ma olen tellinud sama raamatu eestikeelse versiooni. Kui nad on pannud müüki "Saladusliku saare" 1956. aasta väljaande ja ma selle ostan, siis ma ei ole ostnud endale sama raamatu 1954. aasta väljaannet. Aga just selle nad mulle saatsid. Kui ma ostan uue (st. seisukorra poolest uue, mitte nende kasutatud raamatu osakonnast pärineva) raamatu, siis ma eeldan, et sellel ei ole tugevaid muljumisjälgi ega kraapse ja eriti kui ma ostan mitmesajakroonise fotoalbumi, siis ma eeldan, et mulle ei saadeta täishinnaga nn. display copy't, mis on määrdunud ja mitmest kohast mõlkis.

Summa summarum, "Rahva Raamatu" internetikauplus oma praegusel kujul on äärmiselt ebaprofessionaalne. Olge hoiatatud.

Kommentaare ei ole: