09 oktoober 2006

Spämm telefonitorus

Telefon heliseb. Torust kostub aktiivse müügi koolitusel käinud moodsa aja proovireisija mesimagusat sirinat:

"Tere! Kas firma see-ja-see? Kas ma saaksin juhatajaga rääkida? Tere, helistan teile kirjastusest "[täida-ise-lünk]" ja mul on hea meel teile teatada, et teid on välja valitud ning ma tahaksin teid informeerida meie unikaalsest..."

"Tere jah ning aitäh pakkumast aga ma hoian teie aega kokku ja ütlen kohe ebaviisakalt siia vahele ära, et kui te mulle midagi müüa tahate, siis ma kahjuks ei saa teid aidata."

"Ei-ei, ei soovigi müüa, ma lihtsalt sooviksin teile tutvustada meie uut ja unikaalset toodet "Pere eelarve koostamine/Muudatustest päevarahade arvestamisel välislähetuses/Tabamatult imeline põrandapuhastuskomplekt", loodetavasti teil ikka on paar hetke aega. Niisiis..."

"Mul on tõesti piinlik aga pean teile kahjuks veelkord vahele segama ning kinnitama, et tõepoolest mul puudub igasugune soov nii täna kui tulevikus selliseid tooteid endale soetada. Aga aitäh pakkumast!"

"Aga meie pakkumine (sic! nad ei soovinud mulle ju mitte midagi müüa!) on tõesti unikaalne ning soodsaima hinnaga ning kahtlemata saab sellest teie töös (sic! kuidas puutub näiteks firma töökorraldusse raamatuke pere eelarve koostamisest?) palju kasu olema ja..."

"Veelkord aitäh pakkumast aga te raiskate nii oma kui ka minu aega. Ja ei, ma ei soovi teie tooteid. Ei täna ega tulevikus. Ilusat päeva!"

Klõps.

Kurat, kui seda tüüpi telefonikõnesid tuleb päeva jooksul juba kuus tükki (varaseim neist hommikul kell pool kaheksa), siis tekib tahtmine võtta need nende suurepärased ja unikaalsed tooted ning toppida neile helistajatele sinnasamusesse. Kordamööda ja korraga. Ma võin ju aru saada, et need helistajad on samamoodi vaid oma rasket palgaraha välja teenivad musta töö tegijad, pahade kapitalistide orjad ja nii edasi ning ma olen kuni tänaseni tõesti üritanud nendega viisakalt käituda aga ma ei ole palunud neil endale helistada. Vastupidi, ma olen tavaliselt palunud sellistel helistajatel mulle enam mitte helistada. Ma olen enamasti täiesti suuteline endale tarviliku info ning vajalikud tooted ise üles leidma (ja neil üksikutel kordadel kui selle info või toote leidmisega on probleeme, ei suuda mind need telefonineiud ja -noormehed ikkagi aidata) ning ma olen suuteline ka neid lõputuid "unikaalseid" trükiseid/komplekte/misiganes soovi korral neilt ostma. Aga ma ei tee seda selliste telefonikõnede peale.

Kui e-mailitsi spämmimine on juba pahateoks kuulutatud, siis huvitav küll, millal lõpevad need telefoniharjuskite terrorkõned?

2 kommentaari:

Duhh ütles ...

Kui juhtub järgmine kord aega olema, siis http://www.xs4all.nl/~egbg/estlands.pdf
Ise olen sellistel puhkudel, kui vähegi sobib, kasutanud "tänan, meil on leping audiitorfirmaga, kes varustab meid kõige sellesarnasega."

Lisette Kampus ütles ...

Mul juhtus ka aegajalt, ja kasutasin "Tere jah, aga kui te veelkord selle asja pärast helistate, siis ei pöördu ma teie firma poole ka siis, kui mul seda tõesti vaja minema hakkab". Aitas küll, enam ei helistatud.