03 august 2006

Hoovihm

Eile õhtul oli mul taaskord võimalik osaleda huvitavas kaugsuhtluse kogemuses. Kaasa oli just läinud vene mungakloostri esindajate kontserdile ja mõned minutid hiljem heliseb telefon. "Zdravstvuite!" No kui zdravstvuite, siis zdravstvuite, mõtlen mina ja lülin end oma olematu vene keele jäänuste peale ümber. Tütarlaps vuristab teisel pool rõõmsalt ette, et tema on sellisest ja sellisest uuringufirmast ja nemad teevad pisukest turuuringut ja et kas mul ikka on aega ja nii edasi. Kõik kenas idanaabri keeles. Kui ta oma vurinaga juba tegelike küsimusteni jõudis, siis ma uurisin sapiselt, et huvitav küll miks ma vene keeles rääkima pean. Ja ülla-ülla, tütarlaps keeras arvatavasti enda kõrva küljes nuppu ning hakkas kohe korralikku eesti keelt rääkima. Ta olevat arvanud, et niimoodi on mulle mugavam. Nojah, loomulikult on ju elementaarne, et kui sa helistad Saaremaale ja selgelt eestikeelse nimega inimesele, siis on sellel ju muidugi mugavam vene keeles suhelda...

Ja kuna ta oli mind juba üksjagu tigedaks ajanud, siis ma õelutsesin natuke ka ta küsimuse "Kas teil on perekond?" peale, nõudes talt definitsiooni, et mida ta perekonnaks peab ja kas kaks koos elavat meest kah ikka selle alla käivad?

Pealkirjas mainitud ning ilmaprognoosides tänaseks lubatud loodusnähtus tähendab ilmselgelt seda, et taevast alla kukkuva valge vee vahele sajab hooti natuke hõredamat paduvihma.

Kommentaare ei ole: