20 oktoober 2007

Transformers (Transformerid) (2007)

Transformers (Transformerid)
Lavastaja: Michael Bay
2007
http://imdb.com/title/tt0418279/
http://www.forumcinemas.ee/movie/33249/


Transformers DVD-d "Meie koduplaneet on suures hädaohus, sest kaks vaenutsevat tulnukaleeri on valinud Maa oma lahinguväljaks. Ajal, mil kurjuse jõud otsivad piiritu energia allikat, sõltub kogu inimsoo ellujäämine täiesti tavalisest teismelisest nimega Sam Witwicky (Shia LaBeouf), kel endal pole asjast veel aimugi."

Okei, see on ilmselgelt just suure ekraani film. Ja teiseks on see ilmselgelt eelkõige film eelteismelistele auto- ja robotifännidest poistele, ideaalis veel sellistele, kellel endal kodus riiuliserval mitu transformerit pingsalt inimeste elu ja tegemisi jälgimas. Ja hoolimata sellest, et ma ei vaadanud seda kinos ning pole ma ka filmi otsene sihtgrupp, mulle igatahes täitsa meeldis. Omaette podisev paha metallsatikas oli lahe leid ja pääosalised niisama nunnud vaadata. Öelda, et eriefektid just ennenägematud ning unikaalsed oleks (tegijate jutt arvutis loodud robotite kümnetest tuhandetest detailidest ja lugematutest tundidest, mis pildi renderdamiseks kulus, on isegi selle kõige tõelevastamise korral lihtsalt üks reklaamimüra) ma ei riski aga kena puhas ja pretensioonitu meelelahutus on see küll. Iga kell parem kui täielikuks ämbriks osutunud paari aasta tagune Spielbergi remake poole sajandi tagusest klassikast "The war of the worlds".

Kunagi paarikümne aasta eest videost mingit autode mõlkimise filmi vaadates (paraku pole mul õrna aimu, mis selle pealkiri võis olla aga see oli üsna sisutu pidev kimamise ja teiste teelt välja surumise film) kommenteeris mu vanamees, et no see oli nüüd küll alles üks vägev plekikolin ja edaspidi saigi sellest terminist igasugu võidukimamise filmide sünonüüm. "Transformers" laseb selles punktis kõigile varasematele tükkidele muidugi laia kaarega peale ning seda võiks rahulikult nimetada kõigi plekikolinate kuningaks.

8/10

2 kommentaari:

Trash ütles ...

TRANSFORMERS !!!! Autod muutuvad robotiteks !!!

ancientboy ütles ...

Jah! Mu aianurgas vaikselt pensionipõlve pidav auto võiks küll ühel päeval näiteks muru niitvaks, hekki lõikavaks ja puid lõhkuvaks robotiks muutuda. :)