29 juuni 2007

Kastreeritud "Tagasi Bridesheadi"

Brideshead revisited - 25th anniversary Nonii. Nüüd on siis praktiliselt kindel, et kuid kestnud kõlakad vastavadki tõele ja järgmisel aastal kinodesse jõudva "Brideshead revisited'i" uusversiooni ei leitud kohta sümboli staatuses karu Aloysius'ele. Film keskenduvat Julia Flyte'i elule ja see tähendab, et ilma karuta jäetud Sebastiangi saab seal arvatavasti vaid statisti rolli ning kuuldavasti on pea kogu gay-liin sealt samuti välja visatud. Niipalju siis Waugh' originaalteksti austamisest. Kui küsimuse all oleks olnud ainult keskendumine religioossele teemale (nagu lavastaja on Oxfordi-perioodist loobumise ettekäändeks toonud), siis seda saaks sama edukalt ka Sebastiani tegelaskuju kaudu näidata. Õigupoolest oli Sebastiani saatus ju oluliselt traagilisem kui Julia oma ja katoliikluse paine segas samavõrra nii Charles'i ja Sebastiani suhet kui ka viimase hilisemat elu.

Ning üleüldse on Anthony Andrews'i kingad ükskõik kelle jaoks selgelt liiga suured. Kõige vähem suudan ma ta asemel Sebastianina veel "Perfume'i" staarihakatist ette kujutada. Öäk! Ainus positiivne asi selle remake'i juures on see, et nad suutsid Emma Thompsoni meelitada leedi Marchmain'i mängima ja no Matthew Goode Charles'ina võib kah ju päris okei olla.

Samast teemast on ka veidi parem uudis. Või no mis uudis enam, lihtsalt ma pole sest sattunud varem kirjutama. Nimelt tuli ookeani taga lõpuks (tegelikult küll juba eelmise aasta lõpus) välja vigade parandus viis aastat varem ilmunud DVD-komplektile "Brideshead revisited". See maailma teleseriaalide absoluutsesse tippu kuuluv, 1981. aastast pärit brittide lavastus pressiti alguses kolme ketta peale kokku ja tulemuseks oli kohati üsna ruuduline pilt, uus, telesarja veerandsajandat juubelit tähistav väljalase on aga neljal kettal ning sisaldab veidi ka sellist seniavaldamata nänni nagu audiokommentaarid ja paar dokumentaali. Need lisad paistavad näiteks Suurbritannia uuel nelja-plaadilisel väljalaskel puuduvat. Paraku ei tehtud mingit remasterdamist kuuldavasti ei siin- ega sealpool ookeani. Ehk viie aasta pärast? :)

Juurdelisatud pildil on just see uus 1. regiooni komplekt.

3 kommentaari:

Trash ütles ...

Kedagi teisi Charles'i ja Sebastiani mängima on raske kujutada minulgi.

Kas uuel versioonil on ka subtiitririda? Kuigi jah, ega ma vist ei hakka hankima kuna ülevaatamiseks leitav aeg viib võimaluse uuesti vaadata 3% kanti. Vana jäi kunagi subtiitrite puudusel hankimata.

ancientboy ütles ...

Subtiitreid minu teada pole aga äärmisel juhul ajab asja ära closed caption (CC), nii et vähemalt arvutis saab tiitrid alla manada. Eelmisel versioonil polnud sedagi (nagu pole ei üht ega teist kummalgi brittide väljaandel) ja seepärast on komplekt ka mul siiani ostmata olnud. See praegune on juba peaaegu ahvatlus aga samas on väike lootus, et äkki viie aasta pärast tuleb veelgi parem väljalase... Vaatamiseks vajaliku aja leidmine on aga muidugi hoopis omaette probleem ja kaks ning pool korda olen ma seda niigi näinud.

Mnjah, mul tuli tegelikult meelde, et sa ei viitsi arvutist vist niikuinii vaadata :)

Trash ütles ...

Mul tuli meelde miks kunagi sai selle DVD hankimise peale mõeldud - ma polnud lihtsalt seriaali näinud aga tänu kiitvatele hinnangutele oli kange tahtmine vaadata. Nüüd kui ETV kaudu on ka seriaal nähtud pole mul tegelikult diske üldse väja.

Muide Jeeves ja Woosteri DVD-box on Kristiines ikka veel 400 eeku mis teeb 50 krooni diskist ja tasub kindlasti kollektsiooni lisamist. EEsti subtiiter annab palju juurde, mul endal subtiitriteta briti reliis ja kohati ei saa üldse aru mida Wooster patrab, kõik üks dibudi-dabudi dibeli-dabeli.