17 september 2006

Reklaamid tulevad kapist välja

NB! Alljärgnev reklaam on aastast 2003, aegunud ja see pakkumine ei kehti. Seda firmatki pole enam olemas. See kõik tähendab, et sellel telefoninumbril ei tasu helistada :)



Eestis hakkab tasapisi tekkima ka nõndanimetatud gay-related reklaamindus. Ehk siis reklaamid mis on kas otseselt suunatud homoseksuaalsetele inimestele või mis kasutavad tähelepanuäratajana lihtsalt homoteemat ära. Ja ma ei räägi praegu väga spetsiifilistest kogukonnasisestest (geiklubide jne) reklaamidest vaid selliste firmade kampaaniatest, millede tooted on tegelikult mõeldud laiale tarbijaskonnale, sõltumata nende seksuaalsetest eelistustest. Üks esimesi (kui mitte kõige esimene?) otseselt gay'dele suunatud reklaambänner eestikeelses veebis oli 2003. aasta alguses nüüdseks pankrotistunud reisifirmal Wris Tours. Tõsi, siin oli tegu veel puhtakujulise nishimeedia reklaamiga, st. see bänner ilmus vist vaid Sven Vaher Gay Web'i lehel. Mujal reklaamis Wris end teistsuguste tekstidega.

Vist üsna samal ajaperioodil ilmusid Tallinna tänavatele ühte kohalikku finantsvahendusega tegelevat firmat reklaamivad hiiglaslikud kuulutused, milledest osad (näiteks Järve Selveri lähedal asunud) teatasid, et "Sinu poeg käib homoklubis, sinu raha mitte". Muidugi juhul kui sa oma raha nende kätte hoiule viisid. See, et mina isiklikult antud reklaamlause teise poole tõesuse koha pealt küll väga kindel ei oleks (eeldusel, et me räägime sinna firmasse investeeritud rahast), see on juba teine jutt.

Üks viimastest nutikalt läbi viidud geitemaatikaga flirtivast ja väga laiale publikule meelde jäänud reklaamidest oli kahtlemata Postimehe humoorikalt sümpaatne (ja nii mõndagi inimest ärritav) kampaania "Lähme kõik paraadile!" 2005. aasta suvest-sügisest.

Nii nad tasapisi on tulnud ja lisaks kodumaistele kommertsteadaannetele ulatuvad tänases päevas meieni muidugi ka paljude firmade ülemaailmsed kampaaniad. Paari päeva eest avastas aga mu kaasa, et internetti on vallutamas ka järjekordne kodumaine, sõna otseses mõttes lilla reklaam. Seekord on siis vähemalt www.neti.ee avalehe oma bänneriga hõivanud üks kodusisustamisega seotud kompanii.


2 kommentaari:

Ivar Sild ütles ...

Postimehe reklaamiga on mul siiani kuri tunne, et see kuidagi minuga seotud...otsi üles esimese pride´i pildid...irw Aga võimalik, et oligi geniaalne kopiraiter...hähäää

ancientboy ütles ...

Nujah, ma mäletan su kaelarätti ja vist ka fanfaari (?) sealt ju tõesti... :D