20 september 2006

Poola president "pole homode vaenlane"

Poola president Lech Kaczynski (ehk üks "Hirmsatest Kaksikutest"), kes viibib parasjagu neljapäevasel visiidil ÜRO Peaassamblee istungil New Yorgis, andis intervjuu Associated Press'ile, milles lükkab ümber osa oma varasemaid radikaalseid seisukohti. Hiljuti külastas Kaczynski teatavasti ka Euroopa Liidu peakorterit, kus teda samuti kritiseeriti varasemate sõnavõttude eest.

"Ma tean, et sageli ei ole asjad, mida ma ütlen, kooskõlas euroopaliku korrektsusega," ütles Kaczynski intervjuus AP'le. "Enamgi veel, mulle omistatakse vaateid, mis tegelikult ei ole minu omad."

Teda on kritiseeritud näiteks selle eest, et ta eraisikuna toetab surmanuhtlust (kuigi ta möönab, et Poola seadusandluses ei saa teha selliseid muudatusi, mis läheks vastuollu euroopalike põhimõtetega) ja et ta on olnud valjuhäälselt samasooliste paaride suhte seadustamise vastu.

Rääkides AP'ga, kaitses ta oma seisukohti. "Ma ei poolda ajalooratta tagasipööramist," ütles Kaczynski, märkides, et ta on naiste ja meeste võrdsete õiguste poolt ning et ta "ei ole gay-rahva jaoks vaenlane". "Ma ainult arvan, et me ei saa öelda nagu meil oleks kaks võrdset kultuuri", ütles ta. "Kui me seda väidaksime, siis see tähendaks, et me ütleks, et meie saatuseks on väljasuremine."

Lech, kallike. Seksuaalsete eelistuste erinevus ei ole nüüd küll miskitpidi kultuuriliseks veelahkmeks. Ei ole vaja vastandada, on vaja ühendada ja kõigile oma seaduskuulekatele kodanikele võrdsete õiguste garanteerimine peaks olema demokraatliku riigi esmane kohus. Ja usust või saatusest pole mõtet üldse jahuda. Poolast üldsegi mitte vähem katoliiklikus Hispaanias ei ole homopaaridele heteropaaridega võrdsete õiguste andmise tagajärjel ühiskonnaga midagi juhtunud. Ei juhtu ka Poolas. Ega ka mitte Eestis.

"Mul on siin küll teatud hirmud aga see ei tähenda, et ma kavatseks neid taga kiusata, et ma kavatseks neil takistada elada, karjääri tegemast, töötamast, olemaks sõdur," kinnitas Kaczynski.

Noh, iseenesest on see tõesti progress kui homod ja lesbid kõlbavad talle juba töölistena rikkusi tootma ning poliitikute laiaksistutud tagumikke sõjas kaitsma...

Kommentaare ei ole: