30 aprill 2009

Paljaste vene poiste tsenseerimine

Tänavu oma kahekümnendat juubelit tähistav vene poistebänd Na-Na (õigupoolest on see ammu rohkem juba mänedžeri kaubamärk kui bänd, sest aastate jooksul on sealt ikka päris mitmeid poisse läbi käinud ning neljakümnene ei paista praegustest küll ükski olevat) jäi oma hiljutisel Minski kontserdil tsensuurikääride kätte. Nimelt ei pidanud kontserdi Valgevene-poolsed korraldajad miskiks pundi reklaamplakateid ning keeldusid neid tänavatele üles riputamast.

vene pundi Na-Na paljaste meeste plakat
"Ei, see plakat meid ei ehmatanud aga kusagil on mingid piirid!" selgitas kontserdipaiga, klubi "Millennium" kunstiline juht Dmitri Vrangel. "Üks asi on paljad naised, nendega me oleme juba harjunud. Aga paljad mehed..."

Otsus nende plakatite (mis muide ripuvad Venemaal praktiliselt igas kontserdipaigas ilma igasuguste probleemideta - ju siis seal ollakse juba ka paljaste meestega harjunud) võeti vastu "kogu kollektiivi poolt" ning määravaks sai kellegi märkus, et seal olevat näha ka "kõige väärtuslikum".

Nojah, kuigi tõsi ta on, et pundi liikmed on aastate jooksul mitme üsnagi eee... ütleme siis, et vallatu promofotoga (millest kaugeltki mitte kõik ei ole nii siivsad ning suguelundivabad kui kõnealune montaaž) maha saanud, siis valgevenelaste viimase väite peale ei oskagi ma midagi öelda. Oma arvates ma veel täiesti pime ei ole, ometigi ei hakanud poiste kõige intiimsemad kehaosad mulle skandaali põhjustanud plakatit ka luubiga uurides silma. Võimalik on muidugi veel ka see, et minu ja valgevenelaste arusaam meeste intiimseimatest kehaosadest lihtsalt erineb.

Otsusega neid plakateid mitte üles riputada olen ma aga põhimõtteliselt nõus. Kuigi hoopis teistel põhjustel. Hoolimata täitsa nunnudest kuttidest seal pildil pole ma ammu nii jõledaks "kujundatud" ansambliplakatit näinud. Vaesed venelased, kes seda oma tänavatel taluma peavad!

Kommentaare ei ole: